Drive

Drive

Drive


Vergeet alles wat je weet over hoe je mensen moet motiveren – het zit anders in elkaar dan je dacht. Gebaseerd op tientallen jaren wetenschappelijk onderzoek naar de menselijke motivatie bewijst Daniel Pink dat wat altijd voor waar werd aangenomen helemaal niet klopt: je kunt mensen niet motiveren met een beloning zoals een bonus. Het gevolg van verkeerd belonen is dat we slechte kwaliteit leveren en juist minder betrokken raken bij wat we doen.

In dit overtuigende boek onthult Pink dat het geheim van goed presteren en plezier in je werk de diepe wens is om je eigen leven te bepalen, nieuwe dingen te leren en bij te dragen aan zinvolle zaken. Hij beschrijft de drie elementen van echte motivatie – autonomie, meesterschap en een hoger doel – en geeft slimme adviezen hoe je ze in de praktijk kunt brengen. Dit boek zal je denken en handelen voorgoed veranderen!

De auteur

Daniel Pink schrijft over business, technologie en werk in onder meer The New York Times, Harvard Business Review, Fast Company en Wired. Hij schreef ook de wereldwijde bestsellers Een compleet nieuw brein, Verkocht! en De avonturen van Johnny Burko, de eerste carrièregids in stripvorm. Hij geeft lezingen aan organisaties over de hele wereld.

Titel
Drive
De verrassende waarheid over wat ons motiveert

Oorspronkelijke titel
Drive. The Surprising Truth about What Motivates Us
Riverhead Hardcover | ©2009

Auteur(s)
Daniel Pink

Uitgeverij
Uitgeverij Business Contact | ©2010

ISBN
9789047009672



keyboard_arrow_up

{{ popup_title }}

{{ popup_close_text }}

x