Als je moeite hebt met tafels of woordjes leren…

Je kind is hoogbegaafd, maar op school lukt het niet zo goed. Het is alsof de hoogbegaafdheid er maar niet uitkomt op school. Je kind krijgt de tafels niet onder de knie en blijft ze steeds uitrekenen. Of het twijfelt altijd maar weer over de lange of korte ij en begrijpt niet waar de leerkracht het over heeft als het gaat over open en gesloten lettergrepen. Of misschien is kloklezen een ramp en heeft het totaal geen besef van de tijd?

Volgens onderzoek blijkt dat een aantal leerlingen een voorkeur hebben voor visuele-ruimtelijke informatieverwerking. Daardoor wordt de lesstof niet steeds goed geautomatiseerd. Ons onderwijs sluit niet altijd aan bij een visuele leerstijl omdat de meeste leerstof vooral op een auditieve manier wordt aangeboden. Sommige leerlingen leren echter beter op een visuele manier. Bijles helpt dan onvoldoende omdat ze dan nog meer informatie op een – voor hen – ‘foute’ wijze krijgen aangeboden. Door de informatie echter te vertalen naar beelden, kan deze groep zich de lesstof wel eigen maken.

Wellicht is je kind een ‘beelddenker’ en heeft het nood aan een andere manier van leren? Tijdens een korte training leert je kind samen met jou de methode van ©Ik leer anders zelf toepassen. Samen kunnen jullie dan de techniek thuis inoefenen. Ideaal om vervolgens de leerstof in de klas goed te kunnen volgen en thuis goed te kunnen gebruiken.

Methode ©Ik leer anders

Het traject ©Ik leer anders leert het kind informatie te vertalen naar een visueel informatiesysteem. Deze methode geeft nagenoeg meteen resultaat omdat het kind meteen aangeeft of de methode voor hem/haar werkt of niet. Laat je kind niet langer worstelen met schoolwerk, maar geef het handvaten om de leerstof op een visuele manier te verwerken. Dit kan het later in het secundair ook toepassen op andere vakken als wiskunde, geschiedenis, aardrijkskunde, talen enz.

Het traject is er voor hoogbegaafde kinderen die problemen hebben met:

  • Taal: spellen, lezen
  • Rekenen: tafels, plus en min sommen
  • Concentratie: snel afgeleid
  • Organisatie en/of klokkijken

Bij het traject hoort een werkboek waarbij thuis geoefend kan worden. Hiervoor vragen we aan één van de ouders om aanwezig te zijn op de sessies, zodat ook jij goed weet hoe de methode werkt en je je kinderen thuis goed kunnen begeleiden. Hoogbegaafde kinderen volstaan meestal met 3 à 4 sessies.

Afhankelijk van de leeftijd kunnen volgende onderwerpen ook worden aangereikt:

  • informatie op juiste wijze ordenen (beter onthouden)
  • alfabet en woorden (spelling)
  • cijferveld, tafels en automatiseren van sommen
  • tips voor oudere kinderen: topografie, spreekbeurten, boekbesprekingen, breuken, geschiedenis,…

Tarieven

  • intakegesprek op kantoor of bij u thuis: eerste halfuur gratis, daarna € 65,- per uur, incl. 21% BTW
  • individuele training: € 65,- per uur, incl. 21% BTW
    excl. werkboek: €39,-
  • transportvergoeding: € 0,35/km

Er wordt maandelijks een factuur gemaakt van de voorbije sessies met betaling per overschrijving.

Een gemaakte afspraak kan tot uiterlijk 24 uur van te voren kosteloos worden gewijzigd of  geannuleerd.
Voor een vergeten of niet-afgezegde afspraak wordt € 30,- per uur  in rekening gebracht.

Wilt u meer informatie of een afspraak maken, neem dan telefonisch contact op of per mail:
tel. 0032 (0) 9 398 06 33 of mail naar info@hoogbloeier.be.